AM verkoopt HIGHnote Almere met 157 huurappartementen aan Rockfield Real Estate

Almere, 20 januari 2021 - Gebiedsontwikkelaar AM heeft met Rockfield Real Estate een overeenkomst getekend voor de verkoop van 157 appartementen, inclusief 66 woningen gebaseerd op het eerder door AM ontwikkelde Friends-concept, in het nieuwe woonicoon HIGHnote in Almere. HIGHnote is een ontwikkeling van AM. Rockfield is investeerder en expert op het gebied van co-living, studentenhuisvesting en middeldure huur in stedelijke omgevingen in Nederland. HIGHnote speelt in op de grote behoefte van starters en young internationals aan appartementen in het centrum van Almere, dat naadloos aansluit op de portefeuille en activiteiten van Rockfield en AM.

HIGHnote beantwoordt zowel aan de grote vraag naar centrumstedelijk wonen als aan de ambities van Almere om de komende jaren de aantrekkelijkheid en levendigheid van de binnenstad verder te versterken. Met de toekomstvisie van Almere Centrum ‘de eeuwig jonge binnenstad’ genaamd, werkt Almere Centrum aan een levendige mix van ontmoeten, studeren, wonen en werken voor Almeerders en de regio.

‘Almere is voor Rockfield een stedelijk gebied dat wij al langere tijd bestuderen. Als onderdeel van de Metropoolregio Amsterdam (MRA) is Almere ook voor jongeren een belangrijke locatie om zich te vestigen in de toekomst. De acquisitie van HIGHnote is voor Rockfield het startsein om nog meer in Almere te gaan investeren en beheren’, aldus Wouter van den Eijnden, CEO Rockfield.

‘Met HIGHnote geeft AM invulling aan betaalbaarheid en haar kernthema Inclusieve stad. Door het combineren van woon-, werk- en verblijffuncties is HIGHnote een veelzijdige plek in de stad. Doordat jongeren hier wonen, werken en recreëren is de plek op ieder moment van de dag dynamisch en energiek. Het stimuleert ontmoeting en verbinding voor bewoners, ondernemers en bezoekers uit de directe omgeving en het centrum van Almere’, aldus Peter Heuvelink, directeur AM Noordwest.

HIGHnote is een woongebouw van negentien verdiepingen met 157 huurappartementen variërend in grootte en prijs. Van de appartementen worden er 115 in de middeldure huur en 42 in de vrije sector huur aangeboden. Er worden 66 appartementen uitgevoerd als Friends-woningen met woonoppervlaktes van circa 65 m2 tot 100 m2. Alle appartementen beschikken over een balkon. Zowel AM als Rockfield is early adopter van het Friends-concept, dat erop is gericht wonen op een toplocatie betaalbaar en comfortabel te maken. Een Friends-woning is voor twee personen en wordt gedeeld met een vriend(in), familielid, collega of andere woongenoot. Beide beschikken over een eigen slaap- en doucheruimte en de overige ruimtes worden gedeeld. Daarnaast komt er een plint met formele en informele werk- en studeerplekken, een horecagelegenheid en verschillende semipublieke buitenruimten.

De start van de bouw is voorzien in het tweede kwartaal 2021 en de oplevering is naar verwachting in 2023. Het ontwerp van HIGHnote komt van architectenstudio Studioninedots. De bouw is in handen van Heddes Bouw & Ontwikkeling.

Meer informatie over het project is te vinden op www.HIGHnote.nl.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn hier te downloaden en ook bij het persbericht op www.am.nl.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living and working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

Over Rockfield

Rockfield is een jonge, dynamische vastgoed ontwikkelaar en investment manager van duurzame en fijne leef- en werk omgevingen in Nederland. Rockfield is expert op het gebied van co-living, Studenten huisvesting en middeldure huur in stedelijke omgevingen. De drijfveren van Rockfield zijn: Conceptueel ontwikkelen en beheren van innovatieve gebouwen en toepassingen, gezonde leefomgevingen en betaalbaarheid.