Verkoop van BAM Deutschland aan Zech Group en Gustav Zech Stiftung succesvol afgerond

Bunnik, 18 oktober 2021 – Koninklijke BAM Groep nv heeft de Duitse werkmaatschappij BAM Deutschland (inclusief de dochterondernemingen BAM Immobilien-Dienstleistungen en BAM Sports) verkocht aan Zech Group en Gustav Zech Stiftung. De op 9 september 2021 bekendgemaakte transactie is succesvol afgerond. Partijen doen geen mededelingen over de financiële details.

Voor BAM vormt deze transactie een grote stap voorwaarts in de uitvoering van de strategie Building a sustainable tomorrow. BAM richt zich op groeimarkten in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar de Groep beschikt over schaalgrootte en concurrentievoordeel. De desinvestering van BAM Deutschland (met een jaaromzet van circa € 500 miljoen en 750 medewerkers) zal BAM’s kapitaalratio ondersteunen door balansverkorting, en zal liquiditeiten en het gebruik van garanties (bonding) verminderen. De transactie zal een beperkte invloed hebben op de winst-en-verliesrekening voor 2021 en de winstverwachting voor 2021 blijft ongewijzigd.

Nadere informatie: