BAM kiest nieuwe organisatiestructuur voor betere effectiviteit en groei

BAM logo

Bunnik, 26 november 2021 – Koninklijke BAM Groep nv voert per 1 januari 2022 een nieuwe organisatiestructuur door ter verdere verbetering van effectiviteit en toegang tot groeimogelijkheden.

De implementatie van deze nieuwe structuur vormt een volgende stap in het realiseren van de strategische agenda voor de periode 2021-2023 (Building a sustainable tomorrow), die BAM in februari 2021 heeft gepresenteerd. De zogenoemde ‘manage for growth’-activiteiten worden ondergebracht in twee nieuwe divisies, een gericht op Nederland en de andere voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De Duitse en Belgische activiteiten maken deel uit van de porfolio, die wordt aangestuurd op waarde (manage for value). Dit betekent continue aandacht voor operationele verbeteringen en mogelijk verdere desinvesteringen. De nieuwe structuur vervangt de huidige twee marktsegmenten (business lines), te weten Bouw en vastgoed, en Infrastructuur.

Met deze nieuwe organisatiestructuur versterkt BAM de slagkracht en focus op groei, daarbij gebruikmakend van de top-3 marktposities in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Deze verandering zal ook bijdragen aan een snellere ontwikkeling van innovatieve oplossingen, waardoor de opdrachtgevers van BAM worden ondersteund bij het verbeteren van hun duurzaamheid en het verlagen van hun CO2-voetafdruk.

De huidige Chief Operating Officer (COO) voor Bouw en vastgoed, Joost Nelis, wordt verantwoordelijk voor de activiteiten in Nederland. John Wilkinson, momenteel COO voor BAM’s infra-activiteiten, wordt verantwoordelijk voor de divisie Verenigd Koninkrijk en Ierland. De activiteiten die worden aangestuurd op waarde, blijven rapporteren aan CEO Ruud Joosten.

Per 1 januari 2022 wordt het Executive Committee van Koninklijke BAM Groep gevormd door de twee raad-van-bestuursleden Ruud Joosten en Frans den Houter (CFO), alsmede door Joost Nelis en John Wilkinson.

BAM start de rapportage overeenkomstig de nieuwe organisatiestructuur in 2022.

Nadere informatie