BAM verkoopt Duitse steengroeve aan Remex

Bunnik, 15 december 2021 – Koninklijke BAM Groep nv heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van de steengroeve Großtagebau Kamsdorf (deel uitmakend van Wayss & Freytag Ingenieurbau AG) aan Remex Gmbh. Remex is een bedrijfsonderdeel van Remondis, een Duitse onderneming op het gebied van recycling, industriële dienstverlening en watermanagement. Partijen maken geen financiële details bekend over de transactie.

Großtagebau Kamsdorf heeft een jaaromzet van ongeveer € 4 miljoen en telt circa twintig medewerkers. Het bedrijf is een middelgrote producent van bouwmaterialen, industriële toeslagstoffen en meststoffen. In de dagbouwmijn wordt via selectieve extractie dolomiet, kalksteen, Grauwacke breuksteen en kleischalie gewonnen. Kamsdorf ligt in de Duitse deelstaat Thüringen (midden-Duitsland).

De transactie is in lijn met BAM's strategie 'Building a sustainable tomorrow', die zich richt op groeimarkten in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In andere markten, waar BAM minder schaal- en concurrentievoordelen kent, stuurt de Groep dochterondernemingen aan op waarde en mogelijke desinvestering.

Nadere informatie: