Vestia en BAM Wonen vieren oplevering 182 gerenoveerde appartementen Hoog Lindoduin in Scheveningen

Hoog Lindoduin in Scheveningen

Den Haag, 12 mei 2021 – Na drie jaar is de grootschalige renovatie van de Scheveningse flat Hoog Lindoduin afgerond. Woningcorporatie Vestia en BAM Wonen vierden samen met de bewoners en andere betrokkenen de oplevering van de 182 vernieuwde woningen.

Rondetafelgesprek

Liesbeth van Tongeren, wethouder Duurzaamheid in Den Haag, Arjan Schakenbos, voorzitter Raad van Bestuur van Vestia, en Tom Jongen, directeur Zuidwest bij BAM Wonen, namen deel aan een rondetafelgesprek. Onder leiding van presentator Fred Zuiderwijk spraken zij over Hoog Lindoduin, de markante flat aan de Westduinweg in Scheveningen. Op deze wijze kon, ondanks corona, toch samen worden stilgestaan bij deze mijlpaal. Via een livestream woonden genodigden de officiële oplevering van Hoog Lindoduin bij.

Indrukwekkend en ingrijpend

In 2018 startten Vestia en BAM Wonen met de werkzaamheden. De balkon- en galerijplaten en de gevels waren aangetast met betonrot en werden vervangen. Het gebouw werd tot aan het betonnen casco gestript. Alles is vernieuwd.

Arjan Schakenbos: ‘De renovatie was ingrijpend. Ook voor bewoners. Bewoners moesten verhuizen van hun geliefde plek. Gelukkig verwelkomen we nu 35 oud-bewoners terug in hun flat. Wij zijn trots dat we 143 sociale huurwoningen in Scheveningen hebben kunnen behouden.’

Duurzame renovatie

Hoog Lindoduin, met veertien etages en 182 woningen is, op het casco na, geheel gerenoveerd. De flat is toekomstbestendig gemaakt door de balkons, galerijen en gevels te vervangen. De keukens, badkamers en toiletten zijn vernieuwd. De gevel- en geluidsisolatie tussen de woningen heeft nu een isolatiewaarde die hoort bij de eisen van deze tijd. Ook zijn de woningen gasloos gemaakt. Elke woning heeft een individuele warmtepomp die is aangesloten op een duurzame energiebron: grondwarmte. De warmtepomp kan de woning op warme dagen ook koelen. Kortom, een compleet pakket duurzame aanpassingen dat zorgt voor een prettig leefklimaat in de woning en bijdraagt aan een beter milieu.

Tom Jongen: ‘Dit prachtige project laat zien dat we met elkaar in staat zijn om een flatgebouw van veertien etages grootschalig te renoveren naar gasloos. Een mooie en bijzondere verduurzaming in de bestaande bouw. We kijken terug op een positieve samenwerking en zijn trots op het eindresultaat. We wensen de huurders veel woonplezier toe.’

Nadere informatie: BAM Wonen, afdeling Communicatie, (030) 659 89 44 of communicatie.wonen@bam.com.