Bouwbedrijf Pennings start met verduurzaming 314 woningen in Oosterhout

30 juni 2021 10:10 - Bouwbedrijf Pennings bv
Bouwbedrijf Pennings start met verduurzaming 314 woningen in Oosterhout

Oosterhout, 30 juni 2021 - In opdracht van woningcorporatie Thuisvester is Bouwbedrijf Pennings gestart met groot onderhoud en verduurzaming van 314 woningen in de Kastelenbuurt in Oosterhout. De woningen worden opgewaardeerd van energielabel C naar A. Met het aanbrengen van vogelvides voor gierzwaluwen en vleermuizen worden de woningen natuurinclusief opgeleverd.

Bouwbedrijf Pennings vervangt kozijnen, daken, goten en hemelwaterafvoeren. Kieren worden gedicht, de kruipruimtes worden geïsoleerd en er wordt mechanische ventilatie aangebracht. Verder vindt er gevelonderhoud, schilderwerk en asbestsanering plaats.

Raamovereenkomst

Het project maakt deel uit van een jarenlange samenwerking op basis van een raamovereenkomst tussen Thuisvester en drie bouwbedrijven, waaronder Bouwbedrijf Pennings, voor de verduurzaming van circa 2.000 woningen. De samenwerking is gebaseerd op kennisdeling, transparantie en groot wederzijds vertrouwen. Resultaat is een snelle doorlooptijd van besluitvormingstrajecten. De oplevering van de 314 woningen is medio juni 2022 gepland.

Nadere informatie

Bouwbedrijf Pennings, Bart Hogenbosch, bart.hogenbosch@bam.com, 06-20412661.