Bouwbedrijf Pennings behaalt Trede 3 Prestatieladder Socialer Ondernemen

Rosmalen, 7 juli 2021 - PSO Nederland heeft Bouwbedrijf Pennings na onafhankelijke toetsing Trede 3 Prestatieladder Socialer Ondernemen toegekend. Dit betekent dat Pennings heeft aangetoond op goede wijze werkgelegenheid te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit ook doen of nastreven. Daarmee levert Pennings op duurzame wijze een bovengemiddelde bijdrage op het gebied van sociaal ondernemen.

Binnen het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) hechten steeds meer organisaties en overheden belang aan het creƫren van (meer) werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit onderdeel binnen MVO wordt sociaal ondernemerschap of sociaal ondernemen genoemd.

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is het keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen meetbaar maakt. De PSO is de landelijke norm voor sociaal ondernemen.

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-gecertificeerde organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Pennings kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social Return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun eigen leveranciers en opdrachtnemers om sociaal te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij Sociale Werkvoorzieningen en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Als meer organisaties sociaal ondernemen, ontstaat een inclusievere samenleving.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en het hoogste niveau, Trede 3.

Nadere informatie

Bouwbedrijf Pennings, Bart Hogenbosch, bart.hogenbosch@bam.com, 06-20412661.