PingProperties en BAM leveren duurzaam gerenoveerd kantoor op aan Siemens op de Dutch Tech Campus

(Persbericht PingProperties:) Amsterdam-Zuidoost, 13 september 2021 - PingProperties levert in samenwerking met BAM Bouw en Techniek, na een vlotte verbouwing van acht maanden een state-of-the-art kantoorpand van circa 6.000 m² op aan Siemens op de Dutch Tech Campus aan de Werner von Siemensstraat 5 in Zoetermeer.

Dinsdag 7 september werd er door PingProperties, BAM Bouw en Techniek – Gebouwservices Zuidwest en Siemens getekend voor de oplevering van het toekomstbestendige kantoorpand met energielabel A+. Het gebouw waar Siemens zich vanaf september 2021 vestigt, is herontwikkeld naar klimaatcomfort klasse B en Energielabel A+. De installatietechniek is met Siemens componenten, vrijwel geheel vernieuwd en het gebouw is voorzien van warmtepompen en zonnepanelen. Ook de huurder zelf investeert in het gebouw middels de realisatie van een nieuw inbouwpakket, waarbij duurzaamheid & flexibiliteit een belangrijke rol spelen. De oplevering van het kantoorpand is in kleine kring feestelijk beklonken.

Nick van Vliet, (Re) Development Manager van PingProperties: ‘We zijn verheugd dat we Siemens op de campus hebben kunnen (her)huisvesten. Met de oplevering van deze herontwikkeling is een duurzaam en flexibel kantoorpand voor Siemens toegevoegd aan de Dutch Tech Campus. Een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van het science park.’

Ontwikkeling Dutch Tech Campus

Momenteel wordt de laatste hand gelegd door PingProperties aan de nieuwbouw van 4.700 m² vloeroppervlakte voor Topcon Positioning – een Japans hightechbedrijf op het gebied van positionering. In juli jl. heeft PingProperties een langjarige huurovereenkomst met Lamboo Medical gesloten voor een te realiseren bedrijfsruimte van circa 13.500 m² op de Dutch Tech Campus. Lamboo Medical is marktleider in de ontwikkeling en bouw van innovatieve mobiele medische accommodaties zoals modulair verplaatsbare MRI, CT-scanners, Cath-lab, Mammografie en PET-CT-eenheden.

Over Dutch Tech Campus en Dutch Innovation Park

De Dutch Tech Campus is een thuisbasis voor diverse nationale en internationale bedrijven op het gebied van slimme technologie, ICT en logistiek. Dutch Tech Campus is onderdeel van het Dutch Innovation Park in Zoetermeer, dé plek in de Randstad voor toegepaste innovaties op het gebied van cyber security, big data, smart mobility en e-health & care. In het Park delen ICT-bedrijven en ruim 800 ICT-studenten kennis en werken er samen. Door de synergie ontstaan innovaties en nieuwe business.

Kijk voor meer informatie op: www.dutchtechcampus.nl en www.dutchinnovationpark.nl.