Wayss & Freytag Ingenieurbau haalt joint venture-contract binnen voor uitbreiding afvalenergiecentrale Rothensee

28 september 2021 11:16 - Wayss & Freytag Ingenieurbau AG

Frankfurt, 28 september 2021 - Wayss & Freytag Ingenieurbau AG heeft de opdracht gekregen voor de uitbreiding van het derde blok van de afvalverbrandingsinstallatie Rothensee in het Duitse Magdeburg. De opdrachtgever is Müllheizkraftwerk Rothensee GmbH. De contractwaarde bedraagt 30 miljoen euro (waarin een 50 procent aandeel voor Wayss & Freytag Ingenieurbau).

Het project zal worden uitgevoerd door het consortium Arge MHKW Rothensee, dat wordt gevormd door Wayss & Freytag Ingenieurbau AG, Northern Division, en Matthäi. De afvalverbrandingsinstallatie Rothensee is sinds 2005 operationeel en ligt net buiten de stad Magdeburg (de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt in het oosten Duitsland; de stad ligt aan de rivier de Elbe, ten zuidwesten van Berlijn). Momenteel kan de afvalverbrandingsinstallatie Rothensee jaarlijks ongeveer 650.000 ton huishoudelijk afval omzetten in elektriciteit en stadsverwarming.

De bouw begint in oktober 2021 en zal in het voorjaar van 2024 worden voltooid. Wayss & Freytag Ingenieurbau heeft tussen 2002 en 2007 ook de eerste twee blokken van de Rothensee-fabriek gebouwd.