Kopers en VOF Noordweg Den Haag vieren de realisatie van 38 woningen Noordoever in Den Haag

Pim Koelemij en Gilbert Kokenberg met ieder een puzzelstuk in de hand

Den Haag, 21 oktober 2022 - VOF Noordweg Den Haag (een samenwerking van gebiedsontwikkelaar AM, BPD I  Bouwfonds Gebiedsontwikkeling en Weboma) heeft gezamenlijk met de kopers de realisatie van project Noordoever in Den Haag gevierd. Noordoever is het laatste deel van de populaire wijk Wateringse Veld.

De kopers hebben nader kennis gemaakt tijdens de Meet & Greet en samen met VOF Noordweg Den Haag en Weboma op feestelijke wijze de voorspoedige realisatie gevierd.

Noordoever

In Noordoever zijn op een schiereiland 38 koopwoningen, waaronder 26 twee-onder-een-kapwoningen en twaalf beneden- en bovenwoningen gerealiseerd. Met de beneden- en bovenwoningen is voorzien in de grote behoefte aan betaalbare koopwoningen in Den Haag.

VOF Noordweg Den Haag: ‘Met project Noordoever geven we invulling aan de woonbehoefte van verschillende doelgroepen. De 26 twee-onder-een-kap woningen zijn bijzonder geschikt voor gezinnen die naar een volgende woning verhuizen. De beneden-/bovenwoningen, waarvan acht woningen met een VON prijs van € 194.000,- bieden juist kansen voor de starters.’

De tuinen aan de zuidzijde van het plan grenzen aan de groene en ecologische zone die van Wateringse Binnentuinen tot aan Erasmusveld door Wateringse Veld loopt. In het verlengde van de privétuin komen in de groene zone stapstenen en een vlonder. Het draagt met een plas- en drasberm en de juiste beplanting bij aan het versterken van de biodiversiteit.

Aan de voorzijde van de woningen is een autoluw woonerf. Toekomstige bewoners kunnen gebruikmaken van bestaande onderwijs-, sport- en winkelvoorzieningen in de nabije omgeving.

De woningen in Noordoever zijn ontworpen door PBV Architects uit Wassenaar. De oplevering is eind 2022. De bouw is in handen van Bouwmij Weboma.

Bouwmij Weboma: ‘Weboma bouwt dit jaar alweer zeventig jaar aan geluk, project Noordoever is hier een goed voorbeeld van.’

Meer informatie over het plan is te vinden op www.nieuwbouw-noordoever.nl.

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living and working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl

Over BPD

BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling is de grootste gebiedsontwikkelaar in Nederland. Het bedrijf is werkzaam vanuit vier kantoren, gevestigd in Amersfoort, Amsterdam, Delft en Eindhoven. Sinds de oprichting in 1946, toen nog onder de naam Bouwspaarkas Drentsche Gemeenten, heeft BPD de bouw van bijna 375.000 woningen mogelijk gemaakt. Vandaag wonen meer dan één miljoen mensen in woonwijken waarin de hand van BPD zichtbaar is. In 2019 richtte BPD ‘BPD Woningfonds' op, een fonds volledig bestaand uit duurzame en betaalbare nieuwbouwhuurwoningen voor huishoudens met een middeninkomen in Nederland. Naast Nederland is BPD ook actief in Duitsland, waar het bedrijf vanuit tien kantoren werkzaam is onder de naam BPD Immobilienentwicklung. Ga voor meer informatie over BPD naar www.bpd.nl of www.bpd.de.

Over Weboma

Weboma is een ontwikkelende bouwer met een bijzondere missie: Weboma bouwt aan geluk. Wij ontwikkelen, bouwen en zorgen voor huizen, wijken, leefomgevingen en werkplekken die mensen gelukkig maken. Hiernaast zijn wij ook actief in grootschalige renovatie, transformatie en maatschappelijk vastgoed, waar uiteraard dezelfde Westlandse mentaliteit voor geldt. Door mooie dingen te maken, maar vooral door ons goed in te leven in de wensen van mensen. En alles in te zetten wat we in huis hebben aan vakmanschap, ervaring, kwaliteitsstreven en creativiteit. Zo bouwen we samen met onze klanten voortdurend aan iets heel moois. Daar worden we zelf ook heel gelukkig van. Voor meer informatie over Weboma ga naar www.weboma.nl

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.