BAM vervangt 400.000 watermeters voor Evides Waterbedrijf in Zuid-Holland en Zeeland

Nieuwleusen, 1 december 2022 - BAM Energie & Water vervangt in opdracht van Evides Waterbedrijf 400.000 huishoudelijke watermeters in Zuid-Holland (regio Rijnmond) en Zeeland. De werkzaamheden starten in januari 2023 en eindigen in 2029.

Evides Waterbedrijf levert veilig en schoon drinkwater aan 2,5 miljoen consumenten en bedrijven in het zuidwesten van Zuid-Holland, de provincie Zeeland en het zuidwesten van Noord-Brabant. Om de nauwkeurigheid van de watermeters te kunnen garanderen, worden ze conform de Regeling Kwaliteitsborging Watermeters (RKW) gemiddeld eens in de tien tot vijftien jaar vervangen.

Snelle vervanging

De vervanging van een watermeter neemt afhankelijk van de werkzaamheden per huishouden circa vijftien tot zestig minuten in beslag. Door het werkproces volledig te digitaliseren en de inzet van een klantportaal kunnen de werkzaamheden voor zowel Evides Waterbedrijf als bewoners transparant en efficiënt worden uitgevoerd. Tijdens de installatie is de watertoevoer tijdelijk onderbroken. BAM coördineert de communicatie met de bewoners over het moment van vervanging.

BAM Energie & Water geeft met dit project uitvoering aan BAM’s strategie ‘Building a sustainable tomorrow’, waarmee BAM vol inzet op het creëren van meer klantwaarde langs de lijnen van duurzaamheid, digitalisering en industrialisering.

Nadere informatie: BAM Energie & Water, Bart Hogenbosch, bart.hogenbosch@bam.com.