BAM rondt verkoop van Duitse infratak Wayss & Freytag Ingenieurbau aan ZECH Building af

Default image

Bunnik, 16 september 2022 – Koninklijke BAM Groep nv heeft de Duitse werkmaatschappij Wayss & Freytag Ingenieurbau verkocht aan ZECH Building SE, waarin alle bouwactiviteiten van de Zech Group zijn samengebracht. De op 21 juni 2022 bekendgemaakte transactie is succesvol afgerond.

BAM beschouwt de transactie als een omvangrijke stap voor de aanpassing van de portfolio van de Groep, gebaseerd op de strategie Building a sustainable tomorrow. BAM richt zich op groeimarkten in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar de onderneming beschikt over schaalgrootte en concurrentievoordeel.

De desinvestering van Wayss & Freytag Ingenieurbau (met een jaaromzet van ruim € 500 miljoen en 1.000 medewerkers) resulteert in een boekwinst van circa € 50 miljoen. Bovendien leidt de transactie tot balansverkorting, en vermindert het liquiditeiten en het gebruik van garanties (bonding). De kapitaalratio van BAM verbetert met 2,3 procent.

Nadere informatie