BAM Wonen realiseert in opdracht van Brookland het Centrumplan Sassenheim

Sassenheim, 25 januari 2023 - BAM Wonen gaat in opdracht van Brookland het centrumplan in Sassenheim realiseren. Het plan omvat twee gebouwen met in totaal 38 huurappartementen, een Dirk van den Broek-supermarkt en enkele commerciële ruimten, een parkeerkelder en de herinrichting van een parkeerterrein. De warmte-koudeopslagbronnen zijn geboord en in januari is gestart met het aanbrengen van de damwanden. De geplande oplevering is in het eerste kwartaal van 2025.

Bernjan Faber, algemeen manager van Brookland: ‘Het project ligt op een zeer prominente plek in het centrum van Sassenheim. Met de realisatie zorgen we voor een enorme kwaliteitsimpuls van dit gebied. Daarnaast houdt de realisatie in dat Dirk van den Broek terugkeert naar het centrumgebied en dit zal leiden tot een grotere aantrekkingskracht van het gebied. Wij voorzien in de woningbehoefte naar betaalbare huurwoningen door hoofdzakelijk middeldure huurwoningen te realiseren. Daarnaast wordt ook voorzien in sociale woningbouw.’

Centrumplan Sassenheim

Op de hoek van de Hoofdstraat, Concordiastraat en Kastanjelaan in Sassenheim komt de nieuwe vestiging van supermarkt Dirk van den Broek en een ondergrondse parkeerkelder. Boven de supermarkt komen drie woonlagen met 26 appartementen. Op de hoek van de Vaartkade en de Hoofdstraat, komt de nieuwbouw van het tweede blok. Op de begane grond komt een commerciële ruimte met hierboven drie woonlagen met twaalf appartementen. Beide blokken worden voorzien van een daktuin, waar bewoners kunnen genieten van een groene omgeving. Het parkeerterrein ter hoogte van de Concordiastraat wordt ook opnieuw ingericht. Het ontwerp  is van KVDK architecten BNA uit Noordwijk.

Duurzaamheid

Op het dak van de nieuwbouw worden zonnepanelen geplaatst voor de elektriciteitsvoorziening van de commerciële- en algemene ruimtes en appartementen. Daarnaast wordt er duurzaam gekoeld en verwarmd door een warmte-koudeopslag (WKO)-installatie. Elk appartement wordt voorzien van vloerverwarming en van een warmte-terugwinunit (WTW) voor de ventilatie. Dit zorgt met een gebalanceerde ventilatie in elke woning voor een gezond en comfortabel binnen leefklimaat. De driekamerappartementen hebben een hoogwaardig afwerkingsniveau en zijn onder andere voorzien van een luxe keuken, sanitair en wand- en vloerafwerking. In de kelder heeft elk appartement een parkeerplaats en op de begane grond een eigen berging. Beide complexen zijn voorzien van een lift.

Wie is Brookland?

Brookland is een trots Nederlands familiebedrijf dat al ruim tachtig jaar actief is in het ontwikkelen, kopen en verkopen van nieuwe winkelcentra en wooncomplexen. Brookland kiest bewust voor een bijdrage aan de toekomst en ontwikkelt duurzaam en milieubewust. Bernjan Faber: ‘Het nieuw te realiseren complex voldoet aan alle criteria die wij stellen aan onze panden en wij zijn blij dat we met BAM Wonen over kunnen gaan tot verwezenlijking van een betere gebouwde omgeving.’

Over BAM Wonen

BAM Wonen staat voor premium kwaliteit tegen de beste prijs. Met innovatieve, duurzame en onderscheidende producten en diensten zetten we de toon in de wereld van wonen. Dankzij onze kennis, schaal en integrale aanpak maken we aangenaam wonen toegankelijk voor iedereen. Samenwerking is wat ons drijft. Door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van onze (toekomstige) bewoners, opdrachtgevers en partners, garanderen we topkwaliteit wonen. En daar profiteert iedereen van. Vandaag én morgen. Welkom bij BAM Wonen. Welkom thuis.

Nadere informatie: BAM Wonen, afdeling Communicatie, (030) 659 89 44 of communicatie.wonen@bam.com.