Aanbevolen openbaar bod in contanten voor HBG door Grupo Dragados

In vervolg op de persberichten van 5 februari 2002 en 6 maart 2002 delen Grupo Dragados, S.A. ['Grupo Dragados'] en Hollandsche Beton Groep nv ['HBG'] gezamenlijk mee dat Grupo Dragados een aanbevolen openbaar bod in contanten zal uitbrengen op alle uitstaande gewone aandelen van HBG [ 'het 'Bod' ].

Persbericht van Grupo Dragados en HBG

Niet bestemd voor – gehele of gedeeltelijke – uitgave, publicatie of verspreiding in of naar het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Australië of Japan.

Madrid / Rijswijk, 15 maart 2002

Het Bod zal worden uitgebracht bij wege van een openbare mededeling over de beschikbaarstelling van het biedingsbericht d.d. 15 maart 2002 met betrekking tot het Bod ['het Biedingsbericht'] via advertenties in de Officiële Prijscourant van Euronext Amsterdam N.V. d.d. 15 maart 2002 en in een of meer landelijk verspreide Nederlandse dagbladen van 16 maart 2002.

De gewone aandelen in HBG ['HBG aandelen'] zijn genoteerd aan de Officiële Markt van de effectenbeurs van Euronext Amsterdam N.V. Grupo Dragados biedt per HBG aandeel een prijs van € 21,25 in contanten. HBG zal met het oog op het Bod over het boekjaar 2001 geen dividend uitkeren.

De prijs vertegenwoordigt:

• een premie van circa 60% ten opzichte van de gemiddelde slotkoers van het HBG aandeel over de 30 handelsdagen eindigend op 4 februari 2002, de laatste handelsdag voor de eerste openbare mededeling op 5 februari 2002 dat een bod werd overwogen; en

• een premie van circa 57% ten opzichte van de slotkoers op 4 februari 2002.

De Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen van HBG zijn van mening dat de voorgenomen transactie in het belang is van de aandeelhouders en alle overige stakeholders van HBG. Zij zijn van mening dat het Bod een realistische weergave vormt van de huidige waarde van HBG en zij bevelen derhalve aan het Bod te accepteren.

De Centrale Ondernemingsraad van HBG heeft positief advies uitgebracht. Het overleg met de vakbonden is afgerond.

Exemplaren van het Biedingsbericht, dat onder meer de voorwaarden voor gestanddoening van het Bod omvat, zijn verkrijgbaar vanaf 18 maart 2002 ten kantore van ING Bank N.V. [Foppingadreef 7, Postbus 1800, 1000 BV Amsterdam] en HBG [Generaal Spoorlaan 489, 2285 TA Rijswijk, e-mail hbg-pr@hbg.nl].

Houders van HBG aandelen wordt geadviseerd het Biedingsbericht zorgvuldig en volledig te bestuderen en onafhankelijk advies in te winnen teneinde een evenwichtig oordeel te kunnen vormen over het Bod en de inhoud van het Biedingsbericht.

De aanmeldingstermijn begint op 18 maart 2002 en eindigt, behoudens verlenging, op 10 april 2002 om 15.00 uur.

Op 2 april 2002 om 10.30 uur zal een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van HBG worden gehouden, waarin het Bod zal worden besproken.

Adviseurs

Grupo Dragados wordt geadviseerd door Rothschild. HBG wordt geadviseerd door Lazard.

Nadere informatie:

Restricties

Het uitbrengen van het Bod en/of de verspreiding van het Biedingsbericht kunnen in bepaalde jurisdicties [waaronder, maar niet beperkt tot, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Australië en Japan] onderworpen zijn aan wettelijke beperkingen. Personen die in het bezit komen van het Biedingsbericht dienen zich derhalve op de hoogte te stellen van dergelijke beperkingen en deze in acht te nemen. Het niet naleven van deze beperkingen kan een overtreding opleveren van de effectenwetgeving van die jurisdicties. Grupo Dragados en HBG aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid, voor welke schending dan ook van enige zodanige beperkingen door wie dan ook.