AM en Top Vastgoed en gemeente Veenendaal tekenen overeenkomst voor plan Brouwerspoort

Afronding Brouwerspoort een stap dichterbij

Veenendaal, 8 juni 2016 - Tijdens de Provada hebben AM en Top Vastgoed een overeenkomst gesloten met gemeente Veenendaal ten aanzien van een bouwperceel in het centrumplan Brouwerspoort. Over enkele maanden starten zij met de bouw van appartementen en 5.860 m2 winkelruimte, inclusief  een parkeerdek met ruimte voor circa 200 parkeerplaatsen.

AM en Top Vastgoed maakten eerder al bekend dat er overeenstemming is bereikt met Hoogvliet Beheer over de verwerving van de winkels en het parkeerdek. In het project zal een Hoogvliet supermarkt van 2.700 m2 gevestigd worden. Naast deze winkel is er nog een unit van ruim 2.000 m2 voor een tweede supermarkt gepland. De appartementen op de tweede en derde verdieping worden huurwoningen.

Naar verwachting zal het complex medio 2017 worden opgeleverd. Bouwbedrijf De Vries en Verburg is als aannemer geselecteerd. De ontwerper van het complex is Moke Architecten uit Amsterdam.

Met het centrumplan Brouwerspoort krijgt Veenendaal er vele voorzieningen bij. Die maken Veenendaal als winkelstad en woonplaats nóg aantrekkelijker.

Nadere informatie:  AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22, communicatie@am.nl.

Zie ook: www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl/actueel/illustraties.