Appartementen Amaze in het Eemkwartier opgeleverd aan bewoners

Amaze

Amersfoort, 23 september 2013 - Op 24 september 2012 begon de bouw de bouw van het appartementencomplex Amaze in het Amersfoortse Eemkwartier. Binnen een jaar wonen de bewoners er vanaf vandaag allemaal in.

Niet alleen de bouw verliep zo voorspoedig. Ook de verkoop is vlot verlopen, zeker gezien het sentiment in de woningmarkt. Van de 37 woningen zijn er al 34 verkocht. En dat direct volgend op de eerste fase, waarin ook al 46 van deze woningen werden afgezet. De in totaal 83 woningen kosten tussen de € 124.900,- en € 169.900,- v.o.n. en zijn volledig afgebouwd. Met een netto-maandlast van tussen de € 350,- en € 600,- is nu bewezen dat naar deze koopwoningen nog vraag is.

De drie woningen die over zijn, zijn zeker niet de minste! De Amaze-woningen zijn allemaal al heel compleet en de laatste drie hebben ook nog eens alle extra opties. Het uitzicht van de laatste woningen is indrukwekkend, want ze liggen op de bovenste etages.

Kees van Loon, directeur van Profund Ontwikkeling uit Amersfoort, is trots op het resultaat. ‘Als je ziet wat er nu staat dan kun je haast niet geloven dat hier een autobedrijf stond, het appartementengebouw past erg goed in het straatbeeld van de Amsterdamseweg. Amaze verwelkomt je met zijn frisse uitstraling aan de poort van het centrum van Amersfoort. Heilijgers Bouw stond garant voor de probleemloze bouw, snel, doeltreffend en van uitstekende kwaliteit. Dat er nagenoeg geen opleveringspunten zijn, zegt bijna genoeg.’

Van Zwieten architecten ontwierp zowel gebouw 1 als 2 van Amaze. Irma Klevering, architect en directeur van het bureau is laaiend enthousiast. ‘Dat de uitstraling van het gebouw goed zou worden, daar hadden we alle vertrouwen in. Maar ondanks dat de woningen niet zo groot zijn, kun je met recht zeggen dat de woningen zeer functioneel zijn. Toch super als je met zo’n huis je wooncarrière kunt beginnen!’