Appartementencomplex De Hoven opent haar deuren voor het publiek

Capelle aan den IJssel, 29 mei 2009 - Tijdens de Dag van de Bouw, op 6 juni is het appartementencomplex De Hoven geopend voor publiek. Voor inwoners van de gemeente Capelle aan den IJssel en omliggende gemeenten is dit de kans om de bouwplaats te bekijken, die normaal niet voor publiek toegankelijk is. Van 10.00 uur tot 16.00 uur is iedereen van harte welkom om een kijkje achter de schermen te nemen.

Het project De Hoven

De Hoven verrijst in het centrum van Capelle aan den IJssel tegenover het winkelcentrum 'De Koperwiek'. Het project bestaat uit vijf woontorens die in hoogte variëren van negen tot vijftien verdiepingen. Het complex biedt ruimte aan 256 appartementen. Er zijn veertien typen appartementen, variërend van twee- tot vijfkamerwoningen en een aantal luxe penthouses. Het markante complex wordt gebouwd rondom een binnenterrein met sfeervolle groenvoorzieningen en waterpartijen. BAM Woningbouw Rotterdam realiseert dit project in opdracht van woningcorporatie Com.wonen. Tijdens de Dag van de Bouw krijgen de bezoekers een rondleiding op het project en kunnen daarbij de verschillende stadia van het bouwproces aanschouwen. Variërend van de ruwbouw tot en met een afgewerkte en ingerichte modelwoning. In deze modelwoning is een makelaar aanwezig met informatie over de koopwoningen.

Appartementencomplex De Hoven is gelegen aan de Rivierweg in Capelle aan den IJssel. Een routebeschrijving is te vinden op de website van de dag van de bouw. Meer informatie over het nieuwbouwproject is te vinden op www.mijnkijkopwonen.nl

Dag van de Bouw

De Dag van de Bouw wordt dit jaar voor de vierde keer georganiseerd op 6 juni a.s. Deze dag is een initiatief van branchevereniging Bouwend Nederland en de 5.000 bij haar aangesloten bouw- en infrabedrijven. De open dag is onderdeel van de imagocampagne 'De Bouw maakt het' en heeft tot doel meer bekendheid te geven aan de vele positieve kanten van de bedrijfstak en om het publiek een blik achter de schermen te geven bij de bouwwerken in uitvoering. Inmiddels doen er landelijk ongeveer 240 bouwlocaties mee. Deze bouwlocaties worden opengesteld voor publiek, opdrachtgevers, relaties, omwonenden en overige belangstellenden. Op de website www.dagvandebouw.nl staat een overzicht van alle projecten van de Dag van de Bouw.

Nadere informatie:

• Tosca Zuijdwegt, medewerkers Marketing & PR BAM Woningbouw, telefoon (010) 436 86 06.

• Debby ten Brink, Adviseur Communicatie Com.wonen, telefoon (010) 333 35 85

Meer informatie over de projecten en activiteiten: www.dagvandebouw.nl