BAM benoemt Director Human Resources

BAM benoemt Director Human Resources: Rob Zuidema

Bunnik, 2 mei 2016 – De raad van bestuur van Koninklijke BAM Groep nv heeft drs. R.J. Zuidema per 1 augustus 2016 benoemd tot Director Human Resources. Rob Zuidema (1968) is momenteel als Global Director of Human Resources in dienst van Booking.com.

Bij BAM zal Rob Zuidema onder meer verantwoordelijk zijn voor de Groepsbrede activiteiten op het gebied van opleiding en ontwikkeling, talentacquisitie en talentmanagement. Aanvankelijk zal zijn aandacht vooral uitgaan naar de implementatie van de strategie van BAM voor 2016-2020 in de HR-processen (Target Operating Model), BAM’s positie als voorkeurswerkgever voor de beste tender- en projectmanagers (project Olympus) en versterking van de bedrijfscultuur van BAM.

Bij het aantreden van Rob Zuidema bij Booking.com in december 2008 telde het bedrijf circa 750 medewerkers, vooral in Europa. Gedurende de afgelopen ruim zeven jaar groeide het aantal medewerkers tot meer dan 11.000 in ruim 175 kantoren wereldwijd. Voor Booking.com was hij werkzaam als Human Resources Manager bij de ‘upstream’ divisie van Shell, die zich richt op exploratie en winning van olie en gas. Hij was bijna drie jaar werkzaam als HR Director Netherlands bij het internationale ontwerp- en ingenieursbureau Arcadis en bekleedde senior HR-posities bij Vodafone en de Publieke Omroep (NPO).

Rob Zuidema is afgestudeerd in sociologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Nadere informatie: Arno C. Pronk, (030) 659 86 23.