BAM Civiel en Von Roll Inova bouwen vierde afvalverbrandingslijn bij AZN Moerdijk

Bunnik, 22 januari 2007 – BAM Civiel en Von Roll Inova hebben in combinatie opdracht verworven voor de bouw van de vierde afvalverbrandingslijn bij Afvalverbranding Zuid-Nederland (AZN) in Moerdijk. Opdrachtgever is BV Grondbezit AVI Moerdijk. De aanneemsom bedraagt € 132 miljoen, waarin BAM Civiel en Von Roll Inova elk een aandeel hebben van circa 50%. BAM Civiel en Von Roll Inova hebben eerder de huidige installatie van AZN, bestaande uit drie verbrandingslijnen, gebouwd.

Naast BAM Civiel zijn ook Siemens Nederland, alsmede de BAM-zusterondernemingen BAM Techniek, BAM Leidingen & Industrie en Tebodin bij de opdracht betrokken.

De uitvoering is vorige week officieel van start gegaan. De nieuwe verbrandingslijn wordt in oktober 2008 in gebruik genomen.

De capaciteit van de afvalverbrandingsinstallatie neemt door de uitbreiding toe met 275.000 ton tot 1 miljoen ton afval per jaar. De nieuwe lijn wordt voorzien van de actuele en beproefde technologieën op het gebied van afvalverbranding, rookgasreiniging en energieproductie en voldoet hiermee ruimschoots aan de door de overheid gestelde eisen voor afvalverbranders.

Nadere informatie:

drs. A.C. Pronk, Koninklijke BAM Groep nv, Public Relations, telefoon (030) 659 86 21

Pressestelle Von Roll Inova, Farner PR und Consulting AG, Dr. Anka Kästner, telefoon ( 41) 44 266 67 36, fax ( 41) 44 266 67 00, E-mail kaestner@farner.ch