BAM Civiel gekozen tot Digitale Aannemer 2006

Gouda, 30 maart 2006 - BAM Civiel bv is gekozen tot Digitale Aannemer voor 2006. De prijs – een initiatief van werkgeversorganisatie Bouwend Nederland – werd uitgereikt op woensdag 29 maart 2006 op de vakbeurs Bouw & ICT. Ing. Coos Koster, commercieel manager bij BAM Civiel, ontving de prijs uit handen van Jan van Tuinen, algemeen directeur van Bouwend Nederland.

BAM Civiel verwierf de titel van digitale aannemer vanwege de vernieuwende, digitale wijze waarop de markt wordt benaderd. Via het Click & Construct-principe kunnen op de website www.bouwjeeigenbrug.nl met simpele muisklikken eenvoudige verkeersbruggen gecreëerd worden. De prijsconsequenties van de ontwerpen zijn direct zichtbaar. Voordelen van het digitaal bruggen bouwen zijn kostenbesparingen en aanzienlijke versnelling van het bouwproces. Het bouwproject wordt uitgevoerd met een vast team dat de gegevens onderling digitaal uitwisselt. Zo kunnen de aanvragen voor bruggen vlot en soepel worden afgehandeld. BAM Civiel werkt voor Click & Construct-opdrachten samen met een aantal vaste co-makers.

De jury ziet deze toepassing als een voorbeeld voor andere aannemers en voor andere toepassingsgebieden, zoals uitbreiding van woningen met bijvoorbeeld serres of dakkapellen. Jaarlijks reikt Bouwend Nederland de prijs voor Digitale Aannemer uit aan een lidbedrijf dat zich onderscheidt door een vernieuwend gebruik van ICT in de bedrijfsvoering. De jury heeft bij de beslissing onder meer gekeken naar marktpotentieel, innovatie, gebruiksvriendelijkheid, uitstraling op andere bouwbedrijven en de bijdrage aan de kwaliteit van het bouwproces.

Voor meer informatie:

Rona Kousoureta, BAM Civiel Public Relations, telefoon (0182) 59 06 37, e-mail r.kousoureta@bamciviel.nl

Ing. Coos Koster van BAM Civiel (rechts) ontvangt een kunstwerk als prijs voor de verkiezing van Digitale Aannemer 2006 uit handen van Jan van Tuinen, algemeen directeur van Bouwend Nederland.

De illustratie is vrij van copyright. Bronvermelding: BAM Civiel bv/René van den Burg.