BAM Civiel introduceert Click & Construct®brug

Gouda,14 maart 2005 - BAM Civiel introduceert op 15 maart a.s. de Click & Construct®-brug. Dit in eigen huis ontwikkelde concept maakt het opdrachtgevers mogelijk om op eenvoudige, interactieve wijze verkeersbruggen te ontwerpen, die volledig aan hun eisen voldoen.

Het concept gaat uit van verschillende standaardmodules die naar eigen smaak kunnen worden gecombineerd, zonder dat daarvoor direct de tussenkomst van architect, constructeur of ingenieur nodig is. Via de website www.bouwjeeigenbrug.nl (niet meer actief) kunnen de bruggen met simpele muisklikken worden gecreëerd en zijn de prijsconsequenties van de ontwerpen direct zichtbaar. De voordelen zijn kostenbesparingen en een aanzienlijke versnelling van het bouwproces.

Voor de ontwikkeling van de Click & Construct-brug heeft BAM Civiel uitgebreid marktonderzoek verricht onder provincies, gemeenten en waterschappen. Op grond van dit onderzoek is het concept ontwikkeld om op basis van modules een betonnen verkeersbrug – verkeersklasse 30, 45 en 60 –  te construeren met een overspanning tussen 5 en 25 meter zonder tussensteunpunt.

De nieuwe website stelt aan opdrachtgevers een aantal functionele vragen en biedt mogelijkheden voor verfraaiing, waarmee zij al clickend een brug kunnen ontwerpen. De prijs verandert bij elke andere keuze. Op basis van het ontwerp door de opdrachtgever verstrekt BAM Civiel binnen een week een begroting, een werkomschrijving en een planning. Daarnaast kan de opdrachtgever ook heel specifieke wensen opgeven, die gerelateerd zijn aan plaatselijke omstandigheden. Ook deze aanpassingen zijn mogelijk in het Click & Construct-concept.

Nadere informatie:

Rona Kousoureta, BAM Civiel Public Relations, telefoon (0182) 59 06 37, of e-mail r.kousoureta@bamciviel.nl.