BAM Clough voltooit ijzerertssteiger in West-Australië

IJzerertssteiger West-Australië

Bunnik, 2 april 2015 – De joint venture BAM Clough heeft de aanleg voltooid van de vijfde overslagsteiger voor ijzererts in Port Hedland, West-Australië, in opdracht van Fortescue Metals Group.

Het project betrof ontwerp en bouw van een kade over een lengte van 306 meter voor een mobiele laadinstallatie, zeven stootblokken, alsook levering en installatie van de transportbanden.

Het ontwerp is in opdracht van BAM Clough verzorgd door BAM’s waterbouwkundig ontwerpbureau BAM Infraconsult. BIM-technologie vormde de sleutel tot het versnellen van het ontwerp- en bouwproces.

BAM Clough is een 50/50 joint venture van BAM International en Clough Limited. De joint venture is opgericht in 1964 en kan terugkijken op ruim vijftig jaar succesvolle samenwerking. BAM Clough heeft vijftien grote steiger- waterbouwkundige projecten gerealiseerd in Australië en Papoea-Nieuw-Guinea. Momenteel werkt de joint venture aan de aanleg van de Chevron Wheatstone LNG Offloading Jetty en aan de Ichthys LNG-steiger voor INPEX bij Darwin. In Darwin leverde BAM Clough onlangs al het overslagplatform op voor het Ichthys LNG-project.