BAM Gebouwservices vernieuwt De Chocoladefabriek in Gouda

De Chocoladefabriek in Gouda

Rotterdam, 24 september 2013 - BAM Utiliteitsbouw heeft van de gemeente Gouda de opdracht ontvangen voor de herhuisvesting van de centrale bibliotheek gecombineerd met de publieksfuncties van het Streekarchief.

De opdracht omvat de verbouwing van het voormalige stadskantoor (en daarvoor Chocoladefabriek Steenland) aan Klein Amerika in Gouda. Veel Gouwenaren kennen het gebouw, omdat de burgerlijke stand er jarenlang loket heeft gehouden. Vanwege de eerdere industriële functie is het gebouw prima geschikt voor zware vloerbelastingen en constructieve aanpassingen.

De ruimte zal compact en overzichtelijk worden ingericht, waardoor ruimte ontstaat voor werkplekken, ontmoetingsplekken, ontspanningsplekken en plekken waar kennis en informatie kan worden gedeeld, zoals een tribune met podium voor debat en publieke presentaties, een aparte activiteitenruimte en verschillende zalen die kunnen worden gebruikt voor overleg, cursussen en kleine presentaties.

Het ontwerp in industriële stijl is van Hanratharchitect BV uit Rotterdam. BAM Gebouwservices Rotterdam zal de verbouwing met een waarde van circa € 1,3 miljoen realiseren. De oplevering staat gepland voor januari 2014.

Nadere informatie: Jeroen Patijn (010) 447 96 00.

Chocoladefabriek