BAM Infra bereikt hoger veiligheidsniveau voor werken aan het spoor

Grote stap op weg naar veiligste spooraannemer van Nederland

Breda, 15 december 2015 – BAM Infra Rail heeft trede 4 van de veiligheidsladder van ProRail behaald. Trede 4 betekent dat de veiligheidsprocedures van BAM Infra Rail in orde zijn en dat haar werknemers veiligheid in houding en gedrag consistent laten zien.

‘Met het behalen van trede 4 van de veiligheidsladder zetten wij een belangrijke stap in onze ambitie de veiligste spooraannemer van Nederland te zijn’, aldus Maarten van Raaij, directeur BAM Infra Rail. ‘We investeren in een open en diverse cultuur en dat werpt zijn vruchten af. Door planmatig te werken en een sterkere focus op de wensen van onze klanten zijn onze efficiency en uitvoeringskwaliteit sterk verbeterd. Dat heeft een direct effect op het beheersen van risico’s en de veiligheid van onze mensen. Kwaliteit en veiligheid gaan hand in hand.’

ProRail hanteert met de veiligheidsladder vijf treden. Jaarlijks wordt het veiligheidsbewustzijn van erkende spooraannemers integraal gecontroleerd. Het veiligheidscertificaat is maximaal drie jaar geldig en kan aansluitend met drie jaar worden verlengd. De score wordt bepaald op basis van achttien bedrijfskarakteristieken. Het hogere veiligheidsniveau levert BAM gunningsvoordeel op in aanbestedingen van ProRail. Aan elke trede is een vast percentage gunningsvoordeel verbonden, dat op kan lopen tot tien procent.

Nadere informatie: BAM Infra, Bart Hogenbosch, marketingcommunicatie, bart.hogenbosch@bam.nl.