BAM overhandigt handleiding voor Systems Engineering aan Bouwend Nederland

Bunnik, 2 oktober 2008 - Koninklijke BAM Groep nv stelt een door BAM Infra ontwikkelde handleiding voor Systems Engineering beschikbaar aan de gehele bedrijfstak. Hiermee wil BAM de verdere ontwikkeling van Systems Engineering in de infrasector ondersteunen. Mr.drs. L.C. Brinkman, voorzitter van Bouwend Nederland, heeft gistermiddag een exemplaar van de handleiding in ontvangst genomen van ir. N.J. de Vries, vice-voorzitter raad van bestuur van BAM.

Bouwend Nederland neemt de handleiding van BAM graag aan en ziet grote voordelen van een brede invoering van Systems Engineering in de sector. De handleiding van BAM biedt een goede basis voor een meer generieke handleiding, waarbij afstemming met de Systems Engineering-leidraad en de activiteiten van CROW is geborgd.

Systems Engineering is een managementmethodiek voor het ontwikkelen van producten en systemen. Het draagt bij aan verdere kwaliteitsverbetering en hogere klanttevredenheid door zo goed en zo veel mogelijk met alle facetten van het bouwproces rekening te houden. Het is een vaak gekozen methodiek waarbij ontwerp, voorbereiding en uitvoering worden geoptimaliseerd.

Met de handleiding kunnen partners in het bouwproces nog meer dezelfde taal spreken en dezelfde instrumenten hanteren om de methodiek van Systems Engineering effectief toe te passen.

De handleiding voor Systems Engineering is tot stand gekomen met ondersteuning van CROW, Kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte. BAM stelt de Systems Engineering-handleiding tevens beschikbaar aan Rijkswaterstaat, ProRail, ONRI en andere geïnteresseerde marktpartijen.

Nadere informatie:

• Koninklijke BAM Groep: Arno Pronk, (030) 659 86 21;

• Bouwend Nederland: Dé van de Riet, (079) 325 22 03.