BAM realiseert kantoortoren in Luik

Bunnik, 3 september 2009 - Interbuild nv en Galère sa - werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep nv, actief op de utiliteitsbouwmarkt in België - hebben gezamenlijk opdracht verworven van vastgoedonderneming Fedimmo NV voor de bouw van kantoorgebouw Paradis in Luik. Toekomstige gebruiker is de Federale Overheidsdienst Financiën. De projectsom bedraagt circa € 55 miljoen.

Het project omvat de bouw van een 110 meter hoge kantoortoren van 26 verdiepingen met daaronder een drielaagse kelder. Het totale vloeroppervlak bedraagt 53.000 m². Het gebouw - pal naast het nieuwe TGV-station Luik-Guillemins - is ontworpen door architectenbureau Jaspers - Eyers & Partners in samenwerking met Bureau d'Architecture Greisch. In het ontwerp is extra aandacht besteed aan het gebruik van duurzame energiebronnen. Voor de verwarming en koeling wordt warmte-/koudeopslag toegepast. Op het dak van de toren komen zonnepanelen en een windturbine.

Fedimmo NV is als vastgoedonderneming actief in de verhuur van kantoorgebouwen voor federale overheidsdiensten (Financiën en Justitie) aan de Belgische staat.

De werkzaamheden gaan in april 2011 van start. De bouwcombinatie zal de kantoortoren medio 2013 opleveren. Interbuild renoveerde eerder in Brussel de Financietoren, eveneens naar een ontwerp van Jasper - Eyer & Partners.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.