BAM Techniek-ICT verzorgt IP-netwerk langs verbrede A12

Bunnik, 6 juni 2011 - BAM Techniek-ICT heeft het eerste deel van een nieuw IP-netwerk opgeleverd langs de A12, op het traject tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal. Het betreft de eerste oplevering van een uitgebreide netwerkinfrastructuur langs het deel van de A12 dat momenteel door Poort van Bunnik, een samenwerking van BAM PPP, BAM Wegen, BAM Civiel en BAM Infratechniek, wordt verbreed. Het traject tussen knooppunt Utrecht Lunetten en Veenendaal wordt in beide richtingen uitgebreid met een extra rijstrook en/of een plusstrook. Daarnaast realiseert BAM Techniek-ICT een IP-netwerk dat zal dienen voor de aansturing en controle van de verkeerstechnische installaties langs dit deel van de snelweg. Hiertoe behoren onder andere alle matrixborden, de camera’s en de portalen boven de weg.

Het netwerk dat momenteel door BAM Techniek-ICT langs de A12 wordt aangelegd, betreft een glasvezelnetwerk op basis van industriële Cisco-apparatuur, waaronder zo’n negentig switches. Alles staat in verbinding met de verkeerscentrales van Rijkswaterstaat. De komende anderhalf jaar wordt de rest van dit netwerk aangelegd, tegelijkertijd met de werkzaamheden voor de verbreding van de weg. Het gehele project inclusief afbouw is gereed in maart 2013. Daarna zal BAM Techniek - ICT voor een periode van twintig jaar zorgen voor het onderhoud en beheer van de netwerkinfrastructuur.

Koninklijke BAM Groep heeft in juli 2010 het contract voor de verbreding van de A12 Utrecht Lunetten - Veenendaal ondertekend. Het betreft een publiekprivaat samenwerkingscontract (DBFM-contract), waarbij BAM verantwoordelijk is voor ontwerp, bouw, financiering en onderhoud.

Profiel BAM Techniek bv

BAM Techniek bv is een landelijk opererende multidisciplinaire technisch dienstverlener met ruim 1.500 medewerkers. Als toonaangevend kennisbedrijf ontwikkelen, realiseren en beheren wij technische installaties voor zowel utiliteitsbouw, industrie, infra als woningbouw. BAM Techniek bedient opdrachtgevers in heel Nederland vanuit vijftien locaties en biedt hoogwaardige integrale dienstverlening over de volle breedte van het vakgebied en in het bijzonder duurzame energiesystemen, (brand)beveiliging, industrie, ICT en technisch beheer.

BAM Techniek is een onderneming van Koninklijke BAM Groep nv, een succesvolle Europese bouwgroep met het bestuurlijk centrum in Nederland, genoteerd aan Euronext Amsterdam.

Kenmerkend voor BAM is het wijdvertakte regionale netwerk van vestigingen, waardoor de onderneming altijd dichtbij de opdrachtgever staat. De bedrijfsfilosofie van BAM is opdrachtgevers echte waarde te bieden en een hechte en langdurige relatie met hen op te bouwen. BAM staat bekend om de kwaliteit en betrouwbaarheid van zijn producten en diensten en tevens om de inzet, kennis en ervaring van de medewerkers.

Nadere informatie: Jaap Groenewegen, business development manager BAM Techniek-ICT, via Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, (023) 562 82 08.