BAM verbouwt kantoortoren tot Ramada Apollohotel

Bunnik, 26 oktober 2011 - BAM Utiliteitsbouw regio Noordwest is in Amsterdam Nieuw-West gestart met de verbouw van een kantoortoren tot het hotel Ramada Apollo Amsterdam Centre. De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van vastgoedbelegger Pronam Aurora B.V., onderdeel van de Inter IKEA-Holding. De opdrachtsom voor BAM bedraagt ruim € 5 miljoen.

De achttien verdiepingen tellende kantoortoren, gesitueerd aan de rand van het Rembrandtpark langs de ringweg A10, gaat onderdak bieden aan een driesterrenhotel met 446 kamers, een restaurant, zes vergaderzalen, een sauna en fitnessfaciliteiten. Op de bovenste verdieping komt een skybar met spectaculair uitzicht over de stad.

De werkzaamheden, die BAM Utiliteitsbouw samen met derden uitvoert, omvatten een gevelrenovatie en de totale herinrichting van het gebouw. De hotelkamers worden voorzien van geprefabriceerde, compleet ingerichte badkamerunits, die reeds in een vroegtijdig stadium via de gevel op de verdiepingen worden geplaatst.

Naar verwachting wordt het hotel, met een oppervlakte van 23.000 m² het grootste Ramada Hotel van Europa, in juli 2012 geopend.

Nadere informatie: A.C. Pronk, +31 (0)30 659 86 21.