BAM vernieuwt revolverende kredietfaciliteit met verbeterde voorwaarden tot in 2022

Bunnik, 29 november 2016 – Koninklijke BAM Groep nv heeft zijn revolverende kredietfaciliteit (‘revolving credit facility’) vernieuwd tot 31 maart 2022. De transactie betreft een volledig gecommitteerde revolverende kredietfaciliteit. Deze vervangt de huidige faciliteit van € 417,5 miljoen die een looptijd tot januari 2018 kent.

BAM is een overeenkomst aangegaan met een syndicaat van leidende Europese banken voor een revolverende kredietfaciliteit voor een bedrag van € 400 miljoen. Dit syndicaat omvat vier banken die optreden als zogenoemde ‘Bookrunning Mandated Lead Arrangers’, te weten Rabobank, ING Bank, ABN AMRO Bank en KBC Bank, alsmede zes zogenoemde ‘Mandated Lead Arrangers’ (Société General, BNP Paribas, Commerz Bank, HSBC, Lloyds en UniCredit).

Nadat de Groep eerder in juni 2016 al € 125 miljoen aan achtergestelde converteerbare obligaties met een looptijd van vijf jaar succesvol heeft geplaatst, bevestigt de lange looptijd van deze faciliteit en de brede belangstelling van gerenommeerde financiers wederom BAM’s leidende positie in de bouwsector.

De kwalitatieve voorwaarden van de overeenkomst zijn vrijwel gelijk aan de bestaande overeenkomst met de aanpassingen in lijn met de huidige Loan Market Association (LMA) standaard. De kredietmarge en bereidstellingsprovisie zijn verbeterd.

Nadere informatie:

Koninklijke BAM Groep nv beschouwt de informatie in dit persbericht als koersgevoelig.