BAM verwacht nettowinst in 2006 van circa € 130 miljoen en handhaaft dividend

• Nettoresultaat eerste negen maanden 2006: € 68,5 miljoen
  • Dramatisch verlies Wayss & Freytag Schlüsselfertigbau
  • Overige activiteiten goede operationele resultaten
  • Omzetgroei eerste negen maanden 2006: +11%, autonoom: +4%
  • Orderportefeuille op recordhoogte: € 13,0 miljard
  • Strategische agenda 2007 - 2009 geformuleerd

Klik hier voor het gehele persbericht

Gang van zaken eerste negen maanden 2006

Koninklijke BAM Groep heeft in de eerste negen maanden van 2006 een nettoresultaat behaald van € 68,5 miljoen (2005: € 111,1 miljoen). Dit resultaat is inclusief een verlies in Duitsland van € 110 miljoen. Zoals gepubliceerd op 20 november 2006, is het verwachte verlies over 2006 van het Duitse utiliteitsbouwbedrijf Wayss & Freytag Schlüsselfertigbau toegenomen tot € 115 miljoen. Ondanks de goede operationele resultaten van de overige activiteiten verwacht BAM de bij de halfjaarcijfers uitgesproken winstverwachting voor 2006 (circa € 180 miljoen) niet te kunnen handhaven. Naar huidige inzichten zal BAM over het boekjaar 2006 een nettowinst van circa € 130 miljoen behalen.

De omzet bedroeg in de eerste negen maanden van 2006 circa € 5,8 miljard (2005: € 5,3 miljard). De toename komt mede voort uit de financiële consolidatie per 1 februari van de deelneming AM. Vastgoedontwikkelaar AM opereert zelfstandig en onder eigen identiteit op armslengte van BAM.