BAM verwerft Belgische installatiegroep FED Holding

Bunnik, 7 oktober 2008 - Koninklijke BAM Groep nv heeft de aandelen verworven van de Belgische elektrotechnische onderneming FED Holding sa te Saint-Nicolas, België. De aandelen waren in eigendom van het management.

FED Holding omvat zeven ondernemingen met activiteiten op het gebied van elektrotechniek, installatietechnische services en alarminstallaties. De ondernemingen zijn onder eigen naam werkzaam in de omgeving van Luik, alsmede in de omgeving van Brussel en Charleroi. De totale omzet bedroeg in 2007 circa € 35 miljoen met een goed resultaat. De ondernemingen tellen gezamenlijk circa 220 medewerkers.

De overname van FED Holding past in de strategie van BAM, zoals eind 2006 is uiteengezet met de bekendmaking van de Strategische agenda 2007-2009. Het vormt een wezenlijke aanvulling op de bouw-, vastgoed- en infra-activiteiten van BAM in België. FED Holding zal organisatorisch deel uitmaken van BAM Wallonie, waartoe ook de ondernemingen Galère, Balteau en FFK behoren. FED Holding werkt al jaren intensief samen met Galère bij de uitvoering van projecten.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.