BAM verwerft opdracht voor bouw van Britse middelbare school

Artists impression Great Western Academy

Hemel Hempstead, 8 juli 2016  ̶  BAM Construct UK Ltd, het Britse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft een opdracht verworven voor de bouw van Great Western Academy (GWA), een middelbare school in Swindon (gelegen tussen Londen en Bristol). De opdrachtsom bedraagt circa € 25 miljoen.

De school telt drie verdiepingen en biedt onderwijs aan ruim 1.200 leerlingen. Het gebouw omvat onderzoek- en onderwijsruimten voor met name opleidingen op het gebied van bedrijfsleven, ondernemerschap en technologie.

Het architectonisch ontwerp is verzorgd door het internationale ontwerpbureau Scott Brownrigg. Het voorziet in moderne, state-of-the-art faciliteiten voor informatietechnologie, natuur- en wiskunde, design en technologie, alsook kunstzinnige vorming (muziek, toneel en dans). Het complex omvat tevens een sporthal en voetbalvelden.

BAM verwacht in januari 2017 met de bouw van start te gaan en de school medio 2018 op te leveren. Recentelijk  heeft BAM in Swindon het veel geprezen Swindon UTC (University Technical Colleges) opgeleverd.

Nadere informatie: Arno C. Pronk, (030) 659 86 23.