BAM verwerft opdracht voor kantoor in Berlijn

Bunnik, 10 augustus 2015 – BAM Deutschland, het Duitse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft opdracht verworven voor de bouw van het kantoor East Side Office (bouwdeel 1) dat deel uit maakt van het project Postbahnhof in Berlijn. Opdrachtgever is NDC Real Estate Management GmbH. De bouwsom bedraagt ruim € 20 miljoen. De bouwwerkzaamheden zijn inmiddels van start gegaan. BAM Deutschland zal het East Side Office naar verwachting begin 2017 opleveren.

De ontwikkelingslocatie Postbahnhof Berlin omvat drie projecten, gesitueerd langs de Mühlenstraße bij het station Postbahnhof, die alle vrij uitzicht bieden op de Spree. Naast kantoorruimte zullen hier tevens appartementen en hotelruimte worden gerealiseerd.

Het kantoor is ontworpen door Thomas Müller - Ivan Reimann Architekten. WEP-Effingner Partner Architekten verzorgt in opdracht van BAM het detailontwerp. Het project omvat de bouw van een ondergrondse parkeergarage en zes tot negen kantoorverdiepingen met een totale vloeroppervlakte van circa 14.500 m2.

Nadere informatie:

• pers: Arno C. Pronk, (030) 659 86 21;

• analisten: Joost van Galen, (030) 659 86 06.