BAM verwerft vervolgopdrachten voor kantoren in Berlijn

BAM wins office contracts in Berlin

Bunnik, 21 november 2016 – BAM Deutschland, het Duitse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft opdracht verworven voor de bouw van het kantoor East Side Office (bouwdelen 2 en 3) dat deel uit maakt van het project Postbahnhof in Berlijn. Opdrachtgever is NDC Real Estate Management GmbH. De totale bouwsom bedraagt ruim € 30 miljoen. BAM Deutschland verwierf in 2015 bouwdeel 1, dat binnenkort wordt opgeleverd. De bouwdelen 2 en 3 zijn naar verwachting in september 2018 gereed.

Het project ligt pal tegenover East Side Gallery – het door kunstenaars beschilderde restant van de Berlijnse Muur – en nabij het station Ostbahnhof. De kantoren hebben vrij uitzicht op de Spree.

De kantoren zijn ontworpen door Thomas Müller - Ivan Reimann Architekten. WEP-Effingner Partner Architekten verzorgt in opdracht van BAM het detailontwerp. Het project omvat de bouw van een ondergrondse parkeergarage en kantoren van zes en negen verdiepingen met een totale vloeroppervlakte van circa 16.500 m2.

Nadere informatie:

• analisten: Joost van Galen, (030) 659 87 07;
  • pers: Arno C. Pronk, (030) 659 86 23.