BAM voltooit twee hotels in Indonesië

Margo Hotel en GTV Hotel

Bunnik, 15 december 2015 – BAM International – de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep actief buiten Europa – heeft de bouw voltooid van het GTV Hotel in Cikarang, ongeveer vijftig kilometer ten oosten van de Indonesische hoofdstad Jakarta, alsmede het Margo Hotel in Depok, dat deel uitmaakt van groot-Jakarta.

Japanse stijl

Het GTV-project omvatte de ruwbouw (inclusief funderingswerkzaamheden en de constructie van de gevel) van een hotel van tien verdiepingen met een totaal vloeroppervlak van 12.000 m².

Het driesterrenplushotel telt circa honderd gastenkamers en honderd studio-appartementen met lobby, receptie, restaurant en fitnessruimten. De half open souterrain-verdieping biedt onderdak aan technische ruimten en een parkeerplaats. Het in Japanse stijl uitgevoerde hotel is overgedragen aan PT Gunawan Tarikino Venture Hotelindo.

Margo City

De Indonesische dochteronderneming van BAM International heeft tevens de bouw van het Margo Hotel van twaalf verdiepingen opgeleverd. Het hotel telt 288 kamers en omvat onder meer twee restaurants en een zwembad. Het ontwerp is van architectenbureau PT Airmas Asri.

Het hotel is gesitueerd naast het winkelcentrum Margo City, dat enkele jaren geleden is gerealiseerd door BAM voor dezelfde opdrachtgever, PT Puri Dibya Property, deel uitmakend van de Djarum Group.