Bekisting Julianabrug Zaanstad op transport

Gouda, 22 augustus 2008 - De complexe bekistingconstructies voor de pijlers van de Julianabrug in Zaanstad zijn van de Bekistingfabriek van BAM Civiel in Schiedam over het water naar de projectlocatie in Zaanstad getransporteerd. Hier worden deze op de betonfundaties geïnstalleerd.

De Julianabrug krijgt een slank uiterlijk. De brug, met gescheiden dekken voor snel en langzaam verkeer, wordt uitgevoerd met kelkvormige betonnen pijlers. Deze worden in het werk gestort met behulp van de geheel geprefabriceerde bekistingen.

BAM Civiel Noordwest en Hillebrand Konstruktie B.V. hebben van de provincie Noord-Holland in combinatie de opdracht verworven voor het vervangen van de 200 meter lange Julianabrug in Zaanstad. Deze brug ontsluit de naastgelegen Zaanse Schans.

De Julianabrug is de tweede brug in een serie van drie die in het kader van het programma 'Vaart in de Zaan' worden vervangen. De eerste was de Prins Bernhardbrug die eveneens door BAM Civiel Noordwest, in opdracht van de gemeente Zaanstad, is uitgevoerd. De Julianabrug wordt in de zomer van 2009 opgeleverd.

Nadere informatie:

Rona Kousoureta, BAM Civiel Public Relations, telefoon (0182) 59 06 37, e-mail: r.kousoureta@bamciviel.nl.

Afbeelding in hoge resolutie beschikbaar in de beeldbank. Afbeelding vrij van copyright:

Bronvermelding BAM/Ruud van den Akker: Plaatsing op de betonfundaties van de Julianabrug in Zaanstad.

Foto: Plaatsing op de betonfundaties van de Julianabrug in Zaanstad.
BAM/Ruud van den Akker