Bewoners Serviceflat De Terp en BAM Vastgoed ondertekenen ontwikkelingsovereenkomst

Bunnik, 30 augustus 2006 – Het bestuur van Serviceflat De Terp in Amersfoort en BAM Vastgoed tekenen vandaag een ontwikkelingsovereenkomst voor de nieuwbouw van een moderne vorm van seniorenhuisvesting.

De bewoners, allen lid van de coöperatieve vereniging tot exploitatie van de serviceflat, stemmen in met het plan om een nieuwe huisvesting voor senioren te realiseren op de locatie van De Terp aan de Mr. Th. Heemskerklaan 37 in Amersfoort, waar ruimte zal zijn voor ongeveer zeventig appartementen en een aantal gemeenschappelijke voorzieningen, zoals een zwembad, een fitnessruimte, een lounge met terras en een tuin. Naast appartementen voor de huidige bewoners zal een groot deel van de nieuwbouw bestemd zijn voor nieuwe bewoners. De opbrengst uit de ontwikkeling van het plan wordt gebruikt om de overstap voor de huidige bewoners naar de nieuwbouw ook financieel mogelijk te maken.

Het schetsontwerp dat BAM Vastgoed en De Terp voor ogen hebben, bestaat uit drie gebouwen van vier bouwlagen en een verdiepte laag, waardoor meer doorzicht en ruimte op de locatie ontstaan. De gemeenschappelijke voorzieningen komen in een van de gebouwen op de begane grond.

De komende maanden zal met de gemeente Amersfoort verder worden overlegd om medewerking te verlenen aan dit plan. In samenspraak met de bewoners zal het ontwerp worden gemaakt. BAM Vastgoed en De Terp verwachten dat het plan in het najaar van 2007 is afgerond en in verkoop kan worden gebracht.

BAM Vastgoed, een werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep, is actief in alle segmenten van de Vastgoedmarkt. BAM Vastgoed wil ambitieuze projecten waarmaken die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mr. A. Veldhuizen, voorzitter bestuur van de Coöperatieve Vereniging De Terp, telefoon (033) 460 16 44

Drs. Arie Willem Stek, BAM Vastgoed, hoofd Marketing & Communicatie, telefoon (030) 659 85 38