Britse infradochter van BAM verwerft opdracht voor bouw kademuur langs Medway

Bunnik, 12 augustus 2005 – Edmund Nuttall Ltd, de Britse infradochter van Koninklijke BAM Groep nv, heeft opdracht verworven voor infrastructurele voorzieningen van het Rochester Riverside Development project in Rochester, Verenigd Koninkrijk. Het project omvat de bouw van een kademuur en de sanering en ophoging van een ontwikkelingsgebied langs de Medway.

Het project omvat de bouw van een kademuur en de sanering en ophoging van een ontwikkelingsgebied langs de Medway. Opdrachtgevers zijn Medway Council en South East England Development Agency (SEEDA). Het project wordt uitgevoerd in samenwerking met baggerconcern Van Oord. De opdrachtsom bedraagt ongeveer € 45 miljoen, waarvan ruim € 35 miljoen voor Nuttall. De uitvoering start medio oktober en duurt zes maanden.

Het Rochester Riverside Development project voorziet in de bouw van een complete wijk langs de oever van de Medway met circa 2.000 woningen, winkels, horecavoorzieningen, kantoren, een school, parkeerfaciliteiten en dergelijke. Om het gebied met een oppervlakte van 34 hectare te beschermen tegen overstroming van de Medway realiseert Nuttall een kademuur. Ook de sanering van het gebied is in handen van Nuttall. Van Oord levert zand voor de ophoging en voorbelasting van het terrein en zal 1,8 miljoen meter verticale drains ïnstalleren om het zettingsproces van de grond te versnellen.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.