Britse werkmaatschappij BAM start omvangrijk centrumproject in Hull

Bunnik, 2 november 2005 – De Britse utiliteitsbouwonderneming van Koninklijke BAM Groep nv (HBG UK Ltd) is gestart met de bouw van een omvangrijk centrumproject in Hull, gelegen aan de oostkust in Midden-Engeland voor opdrachtgever ING Real Estate Development UK Ltd. Met de totstandkoming van St. Stephens Development is een bedrag gemoeid van € 114 miljoen.

Het complex omvat een winkelcentrum, restaurants, een hotel en het Albermarle Music Centre, alsook parkeergarages.

Een opvallend onderdeel van het project vormt het glazen dak boven een lange winkelstraat, waaraan zich 32 winkeleenheden bevinden, verdeeld over twee verdiepingen, en een grote supermarkt. Boven de winkels aan de noordzijde is een parkeergarage gesitueerd van twee verdiepingen met 1.600 plaatsen.

Het hotel van zeven verdiepingen telt honderd kamers. Het nieuwe onderkomen voor het muziekcentrum Albermarle biedt diverse ruimtes voor optredens in bouwdelen van twee en drie verdiepingen hoog op een ellipsvormige plattegrond.

St. Stephens Development is ontworpen door het architectenbureau Holder Matthias Architects. HBG UK zal het project in september 2007 opleveren.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.