Consortium BAM en PGGM verwerft contract voor ontwikkeling en renovatie zeven Ierse gerechtsgebouwen

Bunnik, 28 december 2015 – Het Ierse National Development Finance Agency (NDFA) en de joint venture BAM PPP-PGGM hebben een contract gesloten (‘financial close’) voor de ontwikkeling van drie nieuwe en renovatie van vier bestaande gerechtsgebouwen. BAM en PGGM hadden medio 2015 al bekendgemaakt voorkeursaanbieder te zijn voor dit project.

Het publiek-private-samenwerkingsproject heeft een waarde van circa € 135 miljoen en beoogt de realisatie van hoogwaardige gerechtsgebouwen in zeven regio’s verspreid over Ierland. Het project maakt deel uit van het stimuleringsprogramma van de Ierse overheid, dat in 2012 is aangekondigd.

De nieuwe gerechtsgebouwen worden ontwikkeld in Drogheda, Letterkenny en Limerick. De bestaande gerechtsgebouwen in  Cork, Mullingar, Waterford en Wexford worden gerenoveerd en uitgebreid.

De bouwwerkzaamheden worden uitgevoerd door de Ierse utiliteitsbouwonderneming BAM Building. Het project in 2017 gereed.

Over BAM PPP

BAM PPP opereert namens Koninklijke BAM Groep op de markt voor publiek-private samenwerking. BAM PPP heeft vestigingen in Bunnik, Birmingham, Brussel, Dublin, Frankfurt am Main en Glasgow. De onderneming richt zich op de realisering van wegen en spoorwegen, onderwijs- en gezondheidszorgprojecten, justitiële inrichtingen en overige gebouwen. BAM PPP heeft financial close bereikt bij 41 projecten met een totale kapitaalswaarde van meer dan € 6,3 miljard.

Over PGGM

De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2015 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van € 186,6 miljard. Als coöperatie helpt PGGM haar ongeveer 700.000 leden bij het realiseren van een waardevolle toekomst. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden. www.pggm.nl.

Nadere informatie

• Koninklijke BAM Groep nv:

- pers: Arno C. Pronk, (030) 659 86 21;

- analisten: Joost van Galen, (030) 659 87 07.

• PGGM: corporate communicatie, (030) 277 97 35.