Contracten getekend nieuwbouw Maasziekenhuis Pantein te Boxmeer

Boxmeer, 27 november 2008 - Maasziekenhuis Pantein en BAM hebben de contracten ondertekend voor de ontwikkeling en realisatie van de nieuwbouw van Maasziekenhuis Pantein te Boxmeer. Hiermee is een financiering gemoeid van circa € 66 miljoen, die door de Rabobank wordt verstrekt.

Het nieuwe Maasziekenhuis, dat 220 bedden krijgt, maakt deel uit van het Zorg- en Leerpark Sterckwijck te Boxmeer. Dit park grenst aan de zuidzijde aan de A77 en aan de oostzijde aan de Beugenseweg. Het Zorg- en Leerpark Sterckwijck omvat naast het nieuwe ziekenhuis het bewegings- en adviescentrum, het GGZ Centrum Land van Cuijck, herstelvoorzieningen, een ROC en diverse kantoor-, zorg- en parkeervoorzieningen. Het ziekenhuis is strategische allianties aangegaan met alle betrokken partijen om het Zorg- en Leerpark Sterckwijck te realiseren.

Nieuw in Nederland is de verregaande samenwerking tussen een ziekenhuis en een ontwikkelende en bouwende partij. Er zijn twee bv's opgericht, waarin Maasziekenhuis Pantein en Vitaal ZorgVast beide een 50%-belang hebben. In een bv is het vastgoedmanagement van het ziekenhuis ondergebracht, de andere bv is opgericht voor de vastgoedontwikkeling van onderdelen van het Zorg- en Leerpark Sterckwijck.

De formele start bouw is 1 december 2008. Het ziekenhuis wordt in december 2010 opgeleverd en medio 2011 in gebruik genomen.

Namens BAM zijn betrokken: Vitaal ZorgVast, BAM Utiliteitsbouw regio Eindhoven en BAM Techniek regio Midden.

Nadere informatie: