De Nieuwbouw organiseert eerste Creatief Atelier bij BAM Civiel

29 maart 2006 - Gisteren gingen studenten van de TU Delft, Hogeschool Utrecht, Hogeschool Rotterdam en de Haagse Hogeschool creatief aan de slag met de opdracht ‘Hoe ziet onze kustlijn er in 2030 uit?’.

De studenten kregen deze opdracht tijdens het eerste Creatief Atelier, georganiseerd door De NieuwBouw en ondersteund door de CUR en SBR.

De NieuwBouw, het netwerk voor jonge professionals in de bouwsector die zich sterk maken voor innovatie in de bouw, prikkelt met het Creatief Atelier het bouwbedrijfsleven en het onderwijs tot samenwerking om daarmee de bouwsector een vernieuwende impuls te geven. Bovendien wil De NieuwBouw studenten uitdagen om de creatieve, open wijze waarop zij tijdens het Creatief Atelier met elkaar samenwerken, mee te nemen naar een toekomstige werkplek in de bouwsector.

De NieuwBouw organiseert dit jaar meerdere keren een Creatief Atelier. BAM Civiel was gastheer van dit eerste Creatief Atelier, gehouden in het Sluftergebouw op de Rotterdamse Maasvlakte. De werkwijze tijdens deze dag riep bij de studenten zeer enthousiaste reacties op. De winnende teams, die voortkomen uit alle Creatief Ateliers, strijden in de grote finale op de InfraTech 2007 tegen elkaar.

Voor meer informatie: