Directiebenoemingen

Koninklijke BAM Groep nv zal zich in de loop van 2003 in de Nederlandse bouw- en vastgoedmarkt presenteren met drie nieuwe werkmaatschappijen: BAM Utiliteitsbouw, BAM Woningbouw en BAM Vastgoed.

In deze werkmaatschappijen zullen respectievelijk samengaan: BAM Nelissen Van Egteren en HBG Utiliteitsbouw, BAM Wilma en HBG Woningbouw, alsmede BAM NBM Vastgoed en HBG Vastgoed.

De raad van bestuur heeft de statutaire directies benoemd die aan deze bedrijven en aan het integratieproces leiding zullen geven.

De statutaire directie van BAM Nelissen Van Egteren en HBG Utiliteitsbouw bestaat vanaf 1 januari 2003 uit H.W.J. Bol (voorzitter), T.E. van der Ven MRE en ir. R.P. van Wingerden MBA.

De statutaire directie van BAM Wilma en HBG Woningbouw bestaat vanaf 1 januari 2003 uit drs. L. Dragt (voorzitter), D.J. Boonstra en mr. J.H.A. Vaags. C.J. Hartman is benoemd tot adviseur van deze directie.

De statutaire directie van BAM NBM Vastgoed en HBG Vastgoed bestaat vanaf 1 januari 2003 uit ir. R. de Jong MBA (voorzitter), mr. H. Bree (vice-voorzitter) en D. de Boer.

De raad van bestuur zal op korte termijn bekendmaken op welke wijze de integratie van de ondernemingen in de infrastructurele sector vorm krijgt. Koninklijke BAM Groep (op 14 november 2002 gevormd door het samengaan van Koninklijke BAM NBM en HBG) behoort tot de tien grootste bouwondernemingen van Europa. De Groep behaalt een jaaromzet van € 8,5 miljard (pro forma 2001), is marktleider in Nederland en telt ruim 30.000 medewerkers.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, telefoon 070 3722121.