Eerste schip meert af aan door BAM International gebouwde brandstofsteiger in Sierra Leone

BAM brandstofsteiger Sierra Leone

Bunnik, 27 maart 2013 – De bulk carrier Gypsum Integrity (197 meter lang en varend onder de vlag van Bermuda) was het eerste schip, dat afmeerde aan de nieuwe brandstofsteiger in Pepel, Sierra Leone (West-Afrika). De steiger is gebouwd door BAM International en joint-venturepartner Stefanutti Stocks in slechts vier maanden voor African Minerals Ltd.

Het project omvatte de plaatsing van negen aanmeerpalen (dukdalven; vijf zogenoemde ‘mooring dolphins’ en vier ‘breasting dolphins’), de bouw van een betonnen platform, 220 meter loopbruggen en een toegangsbrug van 160 meter lengte. De bouw van de steiger maakt deel uit van de modernisering van de overslagvoorzieningen voor ijzererts. Eerder heeft BAM International hiervoor de renovatie van een steiger, alsmede de aanleg van 37 navigatiebakens en twee afmeerfaciliteiten gerealiseerd.

Nadere informatie: A.C. Pronk, +31 (0)30 659 86 21.

Foto’s in hoge resolutie beschikbaar in de beeldbank http://www.bam.nl/pers/beeldbank/recent-beeldmateriaal.