Fotodoeken BAM sieren collegezaal TU Delft

Bunnik, 15 juli 2009 – In collegezaal B van de Technische Universiteit (TU) Delft hangen sinds kort fotodoeken van BAM Infra aan de wand. De aankleding van deze collegezaal is een van de activiteiten die voortkomen uit de goede samenwerking tussen de TU Delft en Koninklijke BAM Groep.

BAM en TU Delft werken structureel samen op het gebied van onderzoek en onderwijs. Op deze manier is het mogelijk om het aanbod van de TU Delft en de kennisbehoefte in de markt beter op elkaar af te stemmen. BAM is de eerste partner in de bouwsector met wie een dergelijke samenwerking, een strategisch partnership, is aangegaan.

Een belangrijk onderdeel in de strategische partnerships vormt de onderzoekscomponent van de TU Delft. De partnerships bieden de TU meer mogelijkheden om gericht wetenschappelijk onderzoek uit te voeren. De partners kunnen die kennis op hun beurt doelgericht inzetten.

De onderwijscomponent is een ander element in de samenwerkingsovereenkomst. Daarbij deelt BAM kennis en ervaring in het onderwijs en denkt bijvoorbeeld mee over de programma's die de TU Delft ontwikkelt.

Het studentencontact is daarbij een belangrijke toegevoegde waarde, omdat het bedrijfsleven met goede afstudeerders in contact wil komen. BAM heeft al een succesvol initiatief ontwikkeld om afstudeerders een beurs aan te bieden.

Foto vrij van copyright. Bronvermelding BAM/Ruud van den Akker.