Girlsday bij BAM Techniek: meisjes ontdekken techniek

BAM Techniek regio Midden ontving onlangs een groep meisjes van de Christelijke Scholengemeenschap Veenendaal. In het kader van Girlsday waren zij op ontdekkingsreis naar techniek en ict. Tijdens hun techniekexcursie hebben zij ervaren dat werken in de techniek interessant, uitdagend en vooral ook leuk is.

De dames kregen bij BAM Techniek een presentatie over hoe veelzijdig techniek is en hoe wordt gezorgd voor een veilige werksituatie. Uiteraard maakten zij ook een rondleiding door het nieuwe kantoorpand van BAM Techniek en de prefabricage-werkplaats. Daarbij vertelden enthousiaste medewerkers over hun werk bij BAM Techniek. Ook werd verteld over enkele grote projecten die momenteel in uitvoering zijn en over brandbeveiliging. Ten slotte mochten de leerlingen zelf aan de slag op het gebied van installatie- en elektrotechniek. Zij maakten hun eigen bureaulampje naar het voorbeeld van het bekende ?Lampje? van Willie Wortel uit de Donald Duck strips.

Girlsday is internationaal evenement, dat in Nederland wordt georganiseerd door Technika 10 Nederland, een organisatie die kinderen, in het bijzonder meisjes, op jonge leeftijd enthousiast wil maken voor techniek en ict.Dit jaar gingen ruim 2.300 meisjes op stap naar meer dan honderd bedrijfslocaties.