HBG Construction realiseert onderwijscomplex in Watford, Verenigd Koninkrijk

Bunnik, 19 augustus 2008 - HBG Construction Ltd (de Britse utiliteitsbouwonderneming van Koninklijke BAM Groep nv) heeft van West Herts College opdracht verworven voor de bouw van een nieuw onderwijscomplex in Watford, direct ten noordoosten van Londen. Met de opdracht is een bedrag gemoeid van bijna € 60 miljoen.

Het project voorziet in de bouw van een onderwijscomplex van drie tot vier bouwlagen. De nieuwbouw - ontworpen door Weedon Partnership - biedt onderdak aan klaslokalen, collegezalen, een theater, oefenruimten en kantoorvertrekken. In een voor publiek toegankelijke vleugel worden diverse functies samengebracht, zoals een café, restaurant en een haar- en schoonheidssalon. Deze voorzieningen worden gerund door de studenten. Het nieuwe complex wordt naar verwachting in april 2010 voltooid.

HBG Construction is tevens verantwoordelijk voor de afbraak van de verouderde schoolgebouwen aan Hempstead Road, alsmede voor de aanleg van parkeerterreinen en de landschappelijke inrichting van het gebied. Deze werkzaamheden worden in maart 2011 afgerond.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, (030) 659 86 21.