HBG ondertekent ontwikkelingsovereenkomst wijk 110-Morgen in Rotterdam

Bouwvereniging Onze Woning, HBG Vastgoed en HBG Volker Bouwmaatschappij hebben recentelijk een ontwikkelingsovereenkomst voor de herstructurering van de wijk 110-Morgen in de deelgemeente Hillegersberg getekend. Het afgelopen jaar is intensief gewerkt aan de totstandkoming van een haalbaar plan.

110-Morgen, een typische jaren '50 wijk met overwegend huurwoningen, wordt ingrijpend  vernieuwd. Bouwvereniging Onze Woning is eigenaar van deze huurwoningen. Het stedebouwkundig plan is van architect Roelf Steenhuis en omvat de nieuwbouw van 250  huurwoningen en 150 koopwoningen. HBG Vastgoed zal in samenwerking met Volker Bouwmaatschappij de 150 koopwoningen ontwikkelen. Dit betreft zowel appartementen als grondgebonden woningen. HBG Volker Bouwmaatschappij is als partner in het bouwteam tevens verantwoordelijk voor de uitvoering van de bouwwerkzaamheden.

Met de sloop en nieuwbouw van een aantal huurcomplexen gaat het project binnenkort van start. Naar verwachting zal het gehele ontwikkelings- en uitvoeringstraject eind 2010 worden afgerond.

HBG Vastgoed en HBG Volker Bouwmaatschappij maken deel uit van Koninklijke BAM Groep nv, op 14 november 2002 gevormd door het samengaan van Koninklijke BAM NBM en HBG. Koninklijke BAM Groep behoort tot de tien grootste bouwondernemingen van Europa en is marktleider in Nederland.