HBG realiseert compressiemodule voor Conoco

Schiedam – Oliemaatschappij Conoco UK Ltd heeft HBG Steel Structures – onderdeel van HBG, Hollandsche Beton Groep nv – opdracht verleend voor de levering van een compressiemodule.

Dit is bestemd voor het Murdoch-offshorecomplex, gesitueerd in het Britse deel van de Noordzee, ongeveer 180 kilometer ten noordoosten van Grimsby. Met het ontwerp en de bouw van de module is een investering gemoeid van ruim € 13 miljoen.

Na ontdekking van een aantal gasvelden rond het Murdoch-platform investeert Conoco in de verdere uitbreiding van deze productie-eenheid. Hiervoor wordt op het compressieplatform een tweede gascompressiemodule geïnstalleerd. Deze unit wordt volledig samengesteld in de fabriekshal van HBG Steel Structures te Schiedam. De module wordt uitgerust met een gascompressor, die wordt geleverd door Rolls Royce in Groot-Brittannië.

HBG Steel Structures is verantwoordelijk voor detailontwerp en montage van alle piping en procesapparaten, alsmede alle elektrotechnische installaties. Het basisontwerp is in handen van Brown & Root Production Services te Aberdeen. Het totale gewicht bedraagt ongeveer 900 ton. De module dient in april 2003 gereed te zijn voor installatie op het Murdoch-platform.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, HBG Public Relations, 070 3722121.