HBG verenigt dochterondernemingen in Verenigde Staten van Amerika

HBG, Hollandsche Beton Groep nv, heeft de activiteiten van de Groep op de Amerikaanse markt ondergebracht in de nieuwe groepsmaatschappij HBG Constructors Inc. Het hoofdkantoor van deze onderneming is gevestigd in Longmont, Colorado.

HBG realiseert in de Verenigde Staten vooral omvangrijke, infrastructurele projecten. De Groep behaalde met deze civiele activiteiten in 1998 een omzet van circa f 800 miljoen. Door deze activiteiten van drie Amerikaanse dochterondernemingen te verenigen in HBG Constructors Inc. legt HBG de basis om de positie op de civiele markt te versterken.

HBG Constructors Inc. bestaat uit zes divisies. Deze separate business units zijn: Flatiron Design/Build, Flatiron Structures Civil Division, FCI South, FCI North, Misener Marine Construction Inc. en Interbeton Inc.

Flatiron Structures Company LLC, opgericht in 1972 [tot dusver een meerderheidsdeelneming van Wayss & Freytag] werkt door de gehele Verenigde Staten. Misener [tot dusver een dochteronderneming van Interbeton] legt zich toe op beton- en waterbouwactiviteiten in het zuidoosten van de Verenigde Staten en het Caribisch gebied. Door middel van Interbeton Inc. zal ook in de toekomst de ervaring en expertise van Nederlandse en Duitse groepsmaatschappijen in grote joint-venture-projecten worden ingebracht.

Tot de vele projecten van HBG Constructors Inc. behoren de recent in gebruik genomen tolweg Eastern Transportation Corridor in Californië en vijf deelcontracten voor het grote infrastructurele project Central Artery in Boston.

HBG houdt tachtig procent van de aandelen in HBG Constructors Inc., de resterende twintig procent is in handen van Scott Lynn, die is benoemd tot Chief Executive Officer van deze groepsmaatschappij. De Board of directors bestaat verder uit Paul Driscoll, Chief Financial Officer, en de non-executive directors ir. Carel Jan Reigersman [lid Raad van Bestuur HBG], mr. Dick Sinninghe Damsté [lid Raad van Bestuur HBG] en Robert Fleischmann [general manager Wayss & Freytag International].

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, HBG Public Relations, telefoon 070 3722121.